Asal Usul Jenama Adidas

Asal usul jenama Adidas dan puma. Sekadar informasi bahawa nama asli dari Adi Dassleradalah Adolf Dassler tapi orang Jerman sering memanggil nama Adolf sebagai Adi.


22 Interesting Facts From Wtf Fun Facts Adolf Dassler Adidas Shoes Women Adidas Soccer Shoes

Sejarah Asal Usul Adidas Sejarah jenama kasut yang sangat terkenal ini dimulai pada tahun 1920 oleh Adi Adolf Dassler di kawasan cuci milik Ibunya.

Asal usul jenama adidas. Pakaian ibu diambil sebagai bengkel. Slogan Just Do It sebenarnya sudah ada sejak lama tepatnya sudah digunakan saat kampanye iklan Nike di tahun 1988. Adidas hoodies direka khusus untuk kanak-kanak perempuan yang menjalani gaya hidup sihat dan keselesaan dan kebebasan nilai.

Kerana tingginya kualiti kasut yang dihasilkannya akhirnya perniagaan kecil-kecilan tersebut mula membuahkan hasil. Tahukah anda asal-usul dan maksud logo atau jenama sukan terkenal NIKE yang dijadikan sebagai lambang diambil daripada nama Dewi Greek yang bermaksud kemenangan yang mewakili kejayaan pada zaman kuno Greek dalam mitos Yunani. Walaupun dah ramai yg tahuadmin yakin ada lg yg belum tahu.

Pada akhir 1950-an seorang jurulatih veteran Bill Bowerman tidak berpuas hati dengan kasut lari yang dijual di pasaran yang diperbuat daripada kulit dan logam yang berat. Kedua dua syarikat Adidas dan Puma lambat bertindak balas menyebabkan mereka jauh ketinggalan di belakang. Waktu itu Adi Dassler membuat projek kecil-kecilan dengan membuat kasut sukan.

Waktu itu Adi Dassler membuat projek kecil-kecilan dengan membuat kasut sukan. Sweatshirt sangat popular dengan fesyen semua peringkat umur. Oleh Rai Illani pada 02 Mar 2018.

Brand ADIDAS ni sangat lama dan cara dia dapatkan brand ini sangat unik sejarah jenama kasut yang sangat terkenal ini dimulai pada tahun 1920 oleh Adi Adolf Dassler di kawasan cuci milik Ibunya. Walau bagaimanapun tidak semua orang tahu asal-usul atau sejarah jenama ini. Asal usul Jenama ADIDAS.

Jenama Jerman telah lama mendapat populariti kerana produknya yang berkualiti tinggi untuk sukan. 12 2 Pages Next. Apa jenis model dan warna yang menawarkan tawaran jenama yang terkenal bahan apa yang digunakan untuk jahitan mereka di mana mereka boleh dipakai dan yang mana untuk bergabung untuk membuat rupa yang unik.

Kerana tingginya kualiti kasut yang dihasilkannya akhirnya bisnes kecil-kecilan tersebut mula membuahkan hasil. Di dalamnya saudara lelaki Adolf dan Rudolf Dassler menjahit kasut bersama ayah mereka. Sejarah Asal Usul Adidas Sejarah jenama kasut yang sangat terkenal ini dimulai pada tahun 1920 oleh Adi Adolf Dassler di kawasan cuci milik Ibunya.

Dia mula mencari jalan dan sering memikirkan cara. Kerana tingginya kualiti kasut yang dihasilkannya akhirnya bisnes kecil-kecilan tersebut mula membuahkan hasil. Perkara ini telah menjadi kegemaran dalam kehidupan seharian untuk kebanyakan orang.

Waktu itu Adi Dassler membuat projek kecil-kecilan dengan membuat kasut sukan. Sejarah dan latar belakang syarikat jenama kasut terkemuka Nike Inc. Waktu itu Adi Dassler membuat projek kecil-kecilan dengan membuat kasut sukan.

Selepas akhir Perang Dunia I mereka memutuskan untuk membuka perniagaan pembuatan kasut sendiri. Kerana tingginya kualiti kasut yang dihasilkannya akhirnya bisnes kecil-kecilan tersebut mula membuahkan hasil. Adidas dan Puma kerap bersaing sesama sendiri dan memberi tumpuan untuk menyaingi antara satu sama lain tanpa menyedari ancaman dari pendatang baru dalam industri kasut iaitu jenama NIKE.

Adik-beradik Dassler bergaduh bersaing dalam. Sejarah Asal-Usul Jenama Adidas Sejarah jenama kasut yang sangat terkenal ini dimulai pada tahun 1920 oleh Adi Adolf Dassler di kawasan cuci milik Ibunya. Sejarah jenama ADIDAS bermula di pekan Herzogenaurach dekat Nuremberg Jerman.

Post time 13-2-2013 0821 PM Show all posts Read mode. Tapi tak tau pun asal usul jenama ni. Pada tahun 1924 Adi Dassler dan.

Syarikat Adidas berasal pada tahun 1920 yang jauh dan namanya berasal dari nama pengasas Adolph Dassler. Namun tahukah anda terdapat sejarah menarik. Perkataan ini adalah satu jenama sukan yang sudah terkenal di seluruh dunia.

Sejarah jenama global Adidas bermula dengan kerja keras keluarga Dassler yang tinggal di Jerman. Menilik Sejarah UNIQLO Fashion Brand Asal Jepang Untuk Segala Usia. Kemudian kampanye tersebut juga sudah diabadikan.

Walau bagaimanapun hanya sedikit yang mengetahui bahawa peluh itu asalnya direka khas untuk sukan. Sejarah Asal Usul Adidas Sejarah jenama kasut yang sangat terkenal ini dimulai pada tahun 1920 oleh Adi Adolf Dassler di kawasan cuci milik Ibunya. Sejarah jenama global Adidas Perkara pertama yang mengeluarkan keluarga Dassler kepada orang ramai ialah selipar rumah yang bapa dan saudara-saudara.

Selain Nike jenama Adidas dan Puma adalah 2 jenama barangan sukan yang sangat popular di seluruh dunia memonopoli beberapa kategori sukan antaranya bola sepak dan lumba lari melalui tajaan atlit-atlit profesional seperti Usain Bolt pemegang rekod 100 meter dunia dan Paul Pogba pemain bola sepak Perancis. Große Auswahl 0 Versandkosten. Ad Bestelle Adidas online bei About You.

Dunia Info. Waktu itu Adi Dassler membuat projek kecil-kecilan dengan membuat kasut sukan. Sejarah Jenama ADIDAS Part 1 Sebut sahaja ADIDAS semua orang tahu perkataan ini.

Bahkan berkat kreasi Wieden tersebut slogan Nike masuk ke dalam lima slogan iklan pilihan di abad 20. CARI InfonetForum Peristiwa Peristiwa Dunia Mitos Sejarah Asal usul Jenama ADIDAS. Mereka tidak teragak-agak untuk menggabungkannya dengan perkara-perkara klasik dan aksesori.

Asal Usul Sejarah Adidas Sejarah jenama kasut yang sangat terkenal ini bermula pada tahun 1920 oleh Adi Adolf Dassler di ruang cuci milik Ibunya. Pengambilan nama Adidas berasal dari nama Adi Dassler dengan menggabungkan nama depan Adi dan satu suku kata nama belakang Dassler iaitu das sehingga menjadi kata Adidas.


Kenali Adidas Ongcakmuah Mie Empayar Cakmuah Facebook


Adolf Adi Dassler Home Facebook


Adakah Anda Tahu Mengenai Asal Usul Adidas


LihatTutupKomentar